Metóda Dr. Brigitte Sindelar sa zameriava na deficity čiastkových funkcií. Ak chceme lepšie pochopiť pojem čiastkové funkcie, môžeme si predstaviť dieťa v jeho vývine - jeho schopnosti, reakcie, myslenie, vyjadrovanie, spôsoby správania, jeho začlenenie do kolektívu a pod. V závislosti od veku dieťaťa, by sa mali schopnosti dieťaťa zlepšovať a rozvíjať, a to s pribúdajúcimi povinnosťami doma, v škôlke a škole.
Dr. Sindelar prirovnáva vývin dieťaťa k stromu a jednotlivé čiastkové funkcie ku korune, kmeňu a koreňom. Ak sa teda dieťa vyvíja správne, „strom“ by mal rásť a košatieť do krásy. Teda čiastkové funkcie slúžia na celkový rozvoj dieťaťa. Každý človek, v závislosti od jeho genetických a biologických predpokladov, sa v detstve vyvíja rovnomerne priemerne, nadpriemerne alebo podpriemerne. Vplyv na vývoj môžu mať však isté rušivé faktory, ktorých dôsledkom je nerovnomerný vývin, čiže vznik tzv. deficitov čiastkových funkcií.
Túto nezrelosť dieťaťa možno zdiagnostikovať už v predškolskom veku. Prácou na náprave deficitov sa dá predísť ťažkostiam v škole, ktoré sa môžu prejaviť ako poruchy učenia a tie môžu prerásť až do porúch správania.